.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
منابع آگاه نظامی یمن :
یمن تردد کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و دریای عرب ممنوع کرده است، اما تل‌آویو سخت در پی ایجاد مسیرهای جایگزین برای انتقال کالا از طریق کشورهای خلیج فارس به فلسطین اشغالی هستند....
به گزارش شمال نیوز به نقل از مشرق ،  ضیف‌الله الشامی سخنگوی دولت نجات ملی در صنعا اعلام کرد، نیروی دریایی یمن تردد کشتی‌های متعلق به رژیم صهیونیستی که عازم بنادر فسطین اشغالی بودند را طی هفته‌های گذشته به صفر رسانده است. این در حالی است که بیش از ۴۰۰ بار حملات آمریکا و انگلیس به یمن، نتوانسته عملیات ارتش یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی را متوقف کند.  

اما تل آویو همچنان برای رساندن کالا به فلسطین اشغالی تلاش می کند. وزیر راه این رژیم به هزاران کیلومتر دورتر به بندر موندرا در هند رفته و به شهرک نشینان مژده داده که بالاخره یک راهی برای ارسال کالا به فلسطین اشغالی پیدا کرده. این وزیر صهیونیست می گوید، جنگ مشکلات زیادی به وجود آورده که بزرگترین آنها، واردات کالا به اسرائیل است. ورود کالاها برای ما فقط از مسیرهای آبی ممکن است، متاسفانه یمنی ها دریای سرخ را به روی کشتی های اسرائیلی بسته اند. ولی ما راهی جدید پیدا کره ایم که کالاها از بندر موندرا به امارات ارسال شود و سپس با کامیون ها از مسیر زمینی عربستان و اردن به اسرائیل برسد.

Play 00:00 -00:30 Unmute Settings PIPEnter fullscreenDownload  

پایگاه صهیونیستی روتر نوشت، ابوظبی و تل آویو توافقنامه انتقال کالا از مسیر زمینی امضا کردند. این توافقنامه برای دور زدن تحرم های یمنی ها انجام شده است. شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی هم در گزارشی اعلام کرد، مسیر تجارت جدید، بدون سر و صدا از امارات و عربستان تا اسرائیل با همه ظرفیت خود فعال شده است.

انان فریدمن مدیر شرکت حمل و نقل "تراکنت" در فلسطین اشغالی گفته، این فرصت جدیدی برای انتقال سریع کالا از شرق به غرب است و به نوعی اجرایی شدن یکی از بندهای توافق ابرهیم است.

Play 00:00 -00:40 Unmute Settings PIPEnter fullscreenDownload  

یک منبع آگاه نظامی در نیروهای مسلح یمن در پاسخ به این سوال مشرق که آیا نیروهای اطلاعاتی - نظامی یمن توان رصد و ضربه زدن به مسیرهای غیر آبی انتقال کالا به رژیم صهیونیستی را در خلیج فارس، دارند یا خیر، در پاسخ گفت: «بسیار روشن است که نیروهای مسلح یمن توانایی هرگونه حملات در خارج از یمن را دارند، نیروهای یمنی ظرفیت های اطلاعاتی و نظامی بالایی در اختیار دارند و بعید نیست که مراکز ارسال به فلسطین اشغالی را در کشورهای خلیج فارس هدف قرار دهند. »

سرتیپ عبدالغنی الزبیدی کارشناس مسائل نظامی یمنی در صنعا درباره توانایی نظامی ارتش این کشور برای حمله به منافع رژیم صهیونیستی در کشورهای منطقه گفت، نیروهای مسلح یمن ظرفیت‌های نظامی راهبردی، مانند پهپادهای پیشرفته و موشک های بالستیک و سلاح هایی که تاکنون رونمایی نشده که برای موقعیت های مهم در نظر گرفته شده است را در اختیار دارند. این را سیدعبدالملک بدرالدین دبیر کل جنبش انصار الله هم گفته بود که سلاح هایی جدید ارتش یمن توانایی عبور از سامانه‌های راداری و پدافندی را دارند. همچنین کلاهک موشک های جدید ارتش یمن قدرت تخریبی بالای دارند.

Play 00:00 -00:46 Unmute Settings PIPEnter fullscreenDownload  

سرتیپ محمود محیی الدین کارشناس مسائل نظامی مصری در گفتگو با شبکه وان تی وی گفت، حملات ارتش یمن ادامه خواهد یافت و شورای عالی سیاسی انصارالله اعلام کرده که منافع اسرائیل، آمریکا و انگلیسی را در منطقه هدف قرار خواهند گرفت. اما به باور من یمنی ها همه کشورهایی که اجازه دادند از حریم هوایی و دریایی آنها در بمباران یمن استفاده شده را هم، هدف قرار خواهند داد. این به معنایی حمله به اردن و عربستان است.

Play 00:00 -00:38 Unmute Settings PIPEnter fullscreenDownload  

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن هم گفت، در حال حاضر اهداف محدود به دریای سرخ و خلیج عدن است و احتمال دارد این حملات جغرافیای وسیع‌تری را شامل شود. نکته دیگر اینکه در روزهای نخست حملات در سطح هشدار بوده, اما اکنون حملات مستقیم خسارت بار است. کشتی‌های مورد حمله به شدت زیان می بنیند. این عضو شورای مرکزی جنبش انصار الله یمن گفت، کشتی ها در چند مرحله هدف قرار می‌گیرند، هدف ما این است که در حمله نخست ملوانان و خدمه، کشتی را ترک کنند و در مرحله بعدی کشتی به طور مستقیم هدف قرار می گیرد.

از سوی دیگر یمنی ها اعلام کردند، از آغاز تحریم دریایی تا کنون بیش ۵ هزار کشتی تجاری با اخذ مجوز، از آب‌های منطقه‌ای یمن بدون هیچ مشکلی عبور کردند. محمد العاطفی وزیر دفاع یمن تاکید کرده، فقط تردد کشتی‌های مرتبط با رژیم رو به زوال صهیونیستی در آب های منطقه ای یمن ممنوع است. العاطفی تاکید کرده، نیروهای یمن آمادگی همزمان پاسخ و بازدارندگی را در دریای سرخ و دریای عرب دارند.

Play 00:09 -00:27 Unmute Settings PIPEnter fullscreenDownload
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.127 seconds.